Wymiana linki napędu w kosiarce spalinowej
Prawdopodobieństwo, że kosiarka odmówi posłuszeństwa, po latach użytkowania jest dosyć duże. Żaden producent nie zagwarantuje dożywotniej bezawaryjności kosiarki, ponieważ wszystko zależy od tego, jak użytkujemy nasz sprzęt. Nawet w przypadku bardzo płaskiej powierzchni oraz przy regularnie ścinanej trawie, która rośnie w idealnie czystej ziemi (bez zanieczyszczeń, kamieni i małych organizmów, które dostać się mogą pod ostrza kosiarki), nikt nie zagwarantuje, że kosiarka będzie żyła wiecznie.
Najczęstsze powody awarii napędu kosiarki
Awarie napędu kosiarki zdarzają się nawet częściej, niż nam się wydaje. Biorąc pod uwagę, jak bardzo ważnym elementem jest napęd w kosiarce, warto znać sytuacje, w których może dojść do awarii, aby móc, choć w małym stopniu im wcześniej zapobiec. Najczęstszą usterką jest zerwanie się linki gazu lub linki sprzęgła, która od częstego użytkowana naciąga się, a następnie pęka pod wpływem szarpnięcia i nadaje się tylko do wymiany.
Zdarza się również, że winny awarii jest pasek klinowy, do którego mogą dostać się zanieczyszczenia zbierane przez ostrza. Mimo ochrony przez górną część obudowy nie zawsze jesteś ona w stanie zapobiec uszkodzeniom. W tym celu najlepiej regularnie sprawdzać, co znajduje się pod dolną częścią obudowy, a jeśli zalegają tam jakiekolwiek rzeczy, które we wnętrzu kosiarki nie powinny się znaleźć, należy je niezwłocznie usunąć, a sam pasek sprawdzić pod kątem zużycia.
Awaria napędu w kosiarce może dotyczyć również zębatki, która przenosi ruch na koła. Zdarza się i tak, że kamienie lub inne twarde elementy, które znajdą się pod ostrzem kosiarki, trafią też na nią i ją uszkodzą. Dzieje się to rzadko, ponieważ taki mały kamyk musiałby uderzyć w zębatkę z ogromną siłą lub kamienie musiałyby dostawać się tam regularnie, choć nie jest to jednak całkiem niemożliwe.
Demontaż napędu kosiarki – co trzeba wiedzieć?
Zanim przystąpimy do jakiegokolwiek demontażu, przeczytajmy instrukcję oraz zapoznajmy się z budową naszego urządzenia. Kosiarki mogą różnić się nieco budową od siebie, a poprawna kolejność demontażu oraz późniejszego powrotu części na swoje miejsca jest bardzo ważna. Aby zachować poprawny ponowny montaż warto ułożyć części w rzędzie, w kolejności, w jakiej znajdują się w kosiarce.
Jak naprawić zerwaną linkę napędu?
Jeśli zerwana linka napędu utrudnia naszą pracę lub z jakiegoś innego powodu zapragniemy ją wymienić, to pierwszą podstawową rzeczą jest odkręcenie elementu obudowy znajdującego się nad rozrusznikiem, tak abyśmy mieli łatwy do niego dostęp. Nową linkę zaczynamy przeciągać przez otwór, w którym zwykle znajduje się uchwyt, a następnie nakładamy ją na koło i przeciągamy przez tzw. przelotkę. Wystarczy już tylko przekręcić kołem, aż linka napędu zniknie nam z pola widzenia, a kolejno przeciągnąć ją przez otwór w rozruszniku i zamontować rączkę. Wymiana linki napędu w kosiarce spalinowej to czynność, która zajmie maksymalnie kilka minut.
Wymiana linki napędu w kosiarce spalinowej – podsumowanie
Najlepszym z możliwych scenariuszy jest ten, kiedy kosiarka odmawia współpracy dopiero po skończonej pracy. Wtedy mamy czas, aby na spokojnie wymienić wszystkie części i nie stresować się nieściętą trawą. Kosiarka to jednak nie wyrocznia i nie jest w stanie przewidzieć, kiedy my trawę będziemy obcinać, a serwisowe części nie będą łaskawie czekać do zakończenia naszej pracy. Lekkie zepsucia takie jak urwane kółko czy zerwanie się linki napędu w kosiarce to awarie, które możemy sami rozwiązać. Warto jednak zawczasu zaopatrzyć się w niektóre dodatkowe części, które w naturze mają nadmierną eksploatację, aby żadna nieprzyjemna sytuacja nas nie zaskoczyła.
Polecane produkty:
- LINKA NAPĘDU PARTNER P553 P53-625 D R52S HUSQVARNA2700 zł/szt.
- LINKA GAZU NAPĘDU UNIWERSALNA DO KOSIAREK 2,0 m1600 zł/szt.
- LINKA NAPĘDU CASTEL GARDEN 81001145 NP534TR 504TR3600 zł/szt.
Dodaj komentarz